Languages
 
Kalafonie Pirastro - Historia firmy i szczegółowe informacje o producencie.

O Pirastro
Historia

Od X do XII wieku ludzie używali żywicy pozyskiwanej z jodeł i sosen do malowania oraz do impregnacji drewnianych łodzi, aby były wodoodporne. W tym samym czasie mieszkańcy wschodnich regionów Morza Śródziemnego zaczęli poszukiwać nowych i lepszych sposobów gry na instrumentach strunowych. Początkowo używali pałeczek wykonanych z wysuszonych owczych jelit, które miały dość szorstką powierzchnię, aby uderzać w struny. Później odkryto zalety używania końskiego włosia do smyczkowania strun. Po nałożeniu warstwy kalafonii na włosie smyczka okazało się to doskonałym wynalazkiem. Tylko smyczek pokryty kalafonią był w stanie chwycić struny na tyle, by wprawić je w drgania.

Ekstrakcja

Naturalna żywica była i nadal jest pozyskiwana z sosen jesienią, a produkt uzyskiwany w procesie jej destylacji to olejek terpentynowy. Kawałki naturalnej żywicy są podgrzewane w kotle, aby odparować z niej wodę, a w tym samym czasie zanieczyszczone składniki w stopionej już żywicy powoli opadają na dno kotła. Ostatnim etapem jest zebranie czystej płynnej żywicy i jej schłodzenie.

Pochodzenie i cechy

Pochodzenie żywicy można rozpoznać po jej kolorze. Czysta żywica francuska i północnoamerykańska ma jasny żółty kolor, podczas gdy czysta żywica niemiecka jest raczej brązowa. Czysta naturalna żywica jest przezroczysta, łatwa do sproszkowania i rozpuszcza się w alkoholu oraz olejkach eterycznych. W kolejnym etapie czysta żywica jest ponownie podgrzewana, a do niej dodawane są oleje i inne materiały. Ta ciecz jest wlewana do formy, tworząc kostkę kalafonii, którą muzycy używają do smarowania włosia smyczków. Każdy producent ma swoje własne, ściśle strzeżone procedury produkcji kalafonii, dlatego też kalafonie różnią się jakością i mają ogromny wpływ na technikę smyczkowania oraz barwę dźwięku instrumentu. Dla muzyka ważne jest więc staranne dobranie kalafonii, która zapewni idealny chwyt smyczka podczas gry na strunach.

Jakiej kalafonii powinienem używać?

Kalafonia wysokiej jakości pozwala na perfekcyjne smyczkowanie bez szorstkich dźwięków, zwłaszcza jeśli nałożona jest cienka warstwa. Ogólna zasada jest taka:

  • skrzypkowie i altowioliści używają twardszej, bardziej suchej kalafonii
  • wiolonczeliści używają kalafonii o średniej mocy
  • kontrabasiści używają miękkiej kalafonii

Kolejnym istotnym aspektem przy wyborze odpowiedniej kalafonii jest materiał rdzeniowy strun, które są używane:

  • struny stalowe łatwiej się gra, używając twardej, suchej kalafonii
  • dla strun syntetycznych, z jelit oraz owiniętych jelitem używa się miękkiej kalafonii

Doświadczeni muzycy wolą używać miękkiej kalafonii w studiu nagraniowym, a twardszej w sali koncertowej. Twarda kalafonia najlepiej sprawdza się w klimatach tropikalnych, natomiast miękka jest dobra w chłodnym klimacie.

Tworzymy własną, specyficzną kalafonię, projektując ją zgodnie z wymaganiami technicznymi naszych różnych linii strun. Dlatego też nasze kalafonie noszą nazwy marek naszych strun skrzypcowych i altówkowych.

Opakowanie

Każda kostka kalafonii jest przyklejona do miękkiej ściereczki, która następnie jest przymocowana do twardego uchwytu z plastiku. Zapobiega to narażeniu palców muzyka na pył kalafonii i ułatwia jej aplikację.

Całą ofertę kalafonii Pirastro znajdziesz bez trudu tutaj: https://poludniowelutnictwo.pl/pl/searchquery/kalafonia+pirastro/1/phot/5?url=kalafonia,pirastro

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl